سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی هنر و دانش افزایش فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم و زیبا از نظر زیبایی برای افراد استفاده کننده از فضا است. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه های پیشرفت را برنامه ریزی ، تحقیق ، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی حرفه ای چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی ، برنامه ریزی فضا ، بازرسی از سایت ، برنامه نویسی ، تحقیق ، برقراری ارتباط با ذینفعان یک پروژه ، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.

هفت عنصر اساسی طراحی داخلی 

همانطور که گفته می شود قدیمی ، "کل بیش از مجموع اجزای آن است." همین امر در مورد طراحی داخلی نیز صادق است - که در واقع فقط توهمی است که با ایجاد تعادل بین عناصر مختلف به طور موثر ایجاد می شود.

این را به این فکر کنید: یادگیری در مورد موادی که در دستور العمل های مورد علاقه شما وجود دارد به شما کمک می کند تا از آشپزی تبحر پیدا کنید. به همین ترتیب ، یادگیری در مورد عناصر طراحی که به سبک های مورد علاقه شما وارد می شوند ، به شما در تسلط بر تزئین کمک می کند.

بنابراین هفت عنصر اصلی طراحی داخلی چیست؟ آنها عبارتند از:

  • رنگ
  • فرم
  • سبک
  • خط
  • الگو
  • بافت
  • فضا

رنگ در طراحی داخلی

رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند در دکوراسیون داخلی و همچنین در طراحی داخلی است که هنر ترکیب و هماهنگی رنگ ها برای ایجاد یک طرح شیک در معماری داخلی فضا است. برای طراحان داخلی داشتن تجربه ای عمیق از رنگ ها ، درک تأثیرات روانشناختی آنها و درک معنای هر رنگ در مکان ها و موقعیت های مختلف برای ایجاد ترکیبات مناسب برای هر مکان ضروری است. ترکیب رنگها با هم می تواند باعث ایجاد یک حالت ذهنی شود که توسط ناظر دیده می شود و در نهایت می تواند بر آنها اثرات مثبت یا منفی بگذارد. رنگ ها باعث می شوند اتاق آرام تر ، شاد ، راحت ، استرس زا یا نمایشی تر باشد. ترکیب رنگ ها باعث می شود یک اتاق کوچک بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد. بنابراین برای حرفه طراحی داخلی این است که رنگ های مناسب را برای مکانی انتخاب کند تا مشتری بتواند به آن فضا نگاه کند و احساس کند.

فرم

"فرم" به سادگی اصطلاحی دیگر برای "شکل" است ، که بیانگر خطوط هر اثر هنری ، مبلمان یا هر شی 3 بعدی است که می توانید تصور کنید. مبلمان ، مجسمه سازی و حتی اتاق ها خود می توانند دو نوع شکل به خود بگیرند: اشکال ارگانیک (که طبیعی و نامنظم هستند ، دارای انحنا یا شکل انتزاعی) و اشکال هندسی (که دارای خطوط و لبه های تیز و ساخته شده توسط بشر ، مانند مربع یا مثلثها).

سبک

آیا تا به حال به عکسی که در نور بد گرفته شده باشد ، برخورد کرده اید؟ پس شما اکنون قدرت نور را می دانید که روشنایی باید در درک ما تأثیر بگذارد! نورپردازی با کیفیت ، جدایی ناپذیر هر فضایی است ، خواه منابع آن طبیعی ، ساخته دست بشر یا ترکیبی از هر دو باشد. هنگام انتخاب نور برای اتاق خود ، به عواملی مانند رنگ نور (آبی سرد یا زرد گرم؟) ، شدت نور (برای پخت و پز روشن یا برای خواندن نرم؟) و اینکه آیا نور باید کم نور باشد فکر کنید.

خط

خط را به صورت محیط پیرامون یک فرم یا شکل در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید هر شیئی را در اتاق بکشید ، احتمالاً با طرح کلی آن شروع می کنید. خطوط می توانند "عمودی" (بالا و پایین) ، "افقی" (پهلو به پهلو) یا "پویا" باشند (خطوطی که حرکت را بیان می کنند ، مانند زیگ زاگ یا کورلیک). کارشناسان طراحی می گویند خطوط افقی احساس امنیت ایجاد می کنند ، در حالی که خطوط عمودی رسا و پررنگ هستند. خطوط پویا ، که از قوانین خاص خود پیروی می کنند ، هنگامی که به طور استراتژیک استفاده می شوند ، می توانند لمس سرگرم کننده و مهیج را به هر فضایی اضافه کنند.

الگو

الگو ، تکرار عمدی فرم ها ، خطوط یا سایر عناصر طراحی است. الگوها معمولاً روی کاغذ دیواری یا پارچه ظاهر می شوند ، اما حتی در استفاده از نور یا سایر عناصر طراحی می توانند در هر جای خانه ظاهر شوند. در حالی که الگوها می توانند زندگی و حرکت را به یک فضا اضافه کنند ، اما بسیاری از الگوهای برخورد می توانند آشفته به نظر برسند ، بنابراین هنگام انتخاب چاپ های مورد علاقه خود را کمی لمس کنید.

بافت

با الگو اشتباه گرفته نشود ، بافت نوعی احساس یک شی است. این می تواند به معنای احساس از شی در لمس به معنای واقعی کلمه یا حسی باشد که هنگام مشاهده ساده جسم به وجود می آورد. به عنوان مثال ، به لطف استفاده خلاقانه از بافت ، ممکن است بگویید که یک سطح بدون اینکه لمس شود ، "فرسوده" یا "پرنعمت" به نظر می رسد. دقت در مورد بافت خصوصاً در قسمتهایی از خانه که مرتباً با آنها تماس می گیرید مانند کفپوش از اهمیت برخوردار است. ما می توانیم به شما کمک کنیم کف هایی با بافت مناسب و راحت برای شروع هر روز روی پای راست پیدا کنید.

فضا

نکته آخر اینکه فضا در قلب هر تصمیم گیری در زمینه طراحی قرار دارد. دو نوع فضای اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفت: فضای 2 بعدی (که طول و عرض یک اتاق را نشان می دهد) و فضای 3 بعدی (که ارتفاع را پوشش می دهد). به عنوان مثال ، فقط زمانی که به فرش یا فرش فکر می کنید ، فضای دو بعدی مهم است - اما لازم است قبل از افزودن قفسه یا مبلمان جدید ، به فضای 3 بعدی فکر کنید. همچنین مهم است که فضای کافی "خالی" یا "منفی" را ایجاد کنید تا بتوانید سیال و ناوبری آسان داشته باشید (و اتاق را از نظر بصری بشکنید).

ایده های طراحی دکوراسیون با کمترین هزینه!
  • به جای تمرکز روی تمام دیوارها بهتر است روی دیواری که بیشتر به چشم می آید کاغذ دیواری کنید برای مثال دیوار پشت تلویزیون.
  • در صورتی که دکوراسیون منزل تان سرد و بی روح است ساده ترین راه برای تغییر این دکور به کار گیری از عناصری مانند چوب و گل و گیاه می باشد. به این طریق تعادل وزیبایی دلخواه در منزلتان ایجاد میشود.
  • سعی کنید تا دکوراسیون و چیدمان همه اتاق هایتان شبیه به هم نباشد، مثلا بهتر است برای هر اتاق یک رنگ و یک تم جداگانه انتخاب کنید.
  • بیش از حد پیروی کردن از مد در دکوراسیون نتیجه خوبی نخواهد داشت.
  • اگر از امتحان رنگ های دیگر میترسید، رنگ هایی همچون آبی کمرنگ و خاکستری برای دیوار ها پیشنهاد مناسبی می باشند.
  • چراغ های موضعی بهترین نور پردازی را برای پس زمینه اتاق ها فراهم می کند.
  • جلوی گنجه ها و کمد ها را با منابع پایین تاب کم ولتاژ مخفی روشن کنید. این تکنیک یک منبع نور مفید را به محیط اضافه کرده، و در عین حال بر نور عمومی نیز می افزاید.
  • یک چراغ مطالعه ی کنارتختی نیز می تواند نور کافی برای مطالعه را فراهم کند، اما یک منبع نور فیبراپتیک یا ال.ای.دی. منبع نور متمرکزی را فراهم می آورد؛ یعنی نور لازم برای روشن ساختن صفحات کتاب را به خوبی مهیا می کند.